V sklopu UEFA Study Group Scheme, kjer se s pomočjo evropske nogometne zveze vrši izmenjava znanja in mnenj na štirih različnih področjih - na področju Grassrootsa, izobraževanja in usposabljanja trenerjev, mladinskega nogometa in na področju ženskega nogometa se je v začetku oktobra na obisku v Pragi mudila tudi slovenska delegacija. Sestavljali so jo odgovorni za Grassroots področje na Nogometni zvezi Slovenije in odgovorni za to področje v posameznih Medobčinskih nogometnih zvezah.
Izmenjave so se udeležili tudi predstavniki Španije in Portugalske. Nogometna zveza Češke je v treh dneh predstavila svojo filozofijo in program dela na področju Grassroots, ostali predstavniki pa so dodali svoje poglede in delovanje. Najbolj delovni je bil drug dan obiska, kjer so si ogledali praktičen del pripravljenega programa v najbolj znanem češkem klubu SPARTA. Tam je zbranim vodja športnega centra Petr Janoušek predstavil delovanje in usmeritve kluba na področju mladinskega nogometa in Grassrootsa, ki je osnova kasnejšemu usmerjanju in selekcioniranju v elitni nogomet. Ob tej predstavitvi so se zbrani ponovno prepričali, da brez vzajemnega sodelovanja športne sfere - klubov in države ne gre pričakovati vrhunskih dosežkov.
Država pomaga tudi v smislu izobraževanja in šolskega sistema nasploh. Pri njih so nogomeni oddelki organizirani kar v 72 šolah, tako na osnovni kot tudi na srednji stopnji izobraževanja.
Med ostalimi temami, ki so jih predstavili organizatorji iz češke nogometne zveze so bile najbolj zanimive predstavitve o sistemu usposabljanja in izobraževanja trenerjev, v katerega je vključeno tudi izobraževanje na področju Grassroots. Slušatelji ob zaključku usposabljanja pridobijo diplomo Grassroots C.
Direktor Grassroots oddelka Otakar Mestek je zelo natančno in odkrito spregovoril o financiranju tega področja, tako s strani češke nogometne zveze in njenih uradnih pokroviteljev, kot tudi financiranju s strani države in posameznih manjših neuradnih pokroviteljev, ki financirajo zgolj posamezne Grassroots aktivnosti. Med njimi sta zagotovo vsem najbolj znana Danone in McDonalds.
Tri dnevna izmenjava mnenj in izkušenj s predstavniki treh nogometnih velesil je pustila veliko pozitivnih vtisov pri vseh udeležencih, zagotovo pa najbolj veseli dejstvo, da je tudi Slovenija na tem področju na ravno tako visokem nivoju, kot so ga predstavile ostale države, oziroma v posameznih segmentih celo pred njimi. Zato je interes z njihove strani povsem upravičen. Izkušnje, ki jih je delagacija pridobila, bodo zagotovo pomagale pri še boljšem delovanju v domačem okolju, predvsem pa lahko primerjava z obiskom, ki so ga opravili na enako temo v Helsinkih da potrditev o pravilni usmeritvi delovanja v slovenskem prostoru.
V tem trenutku bo energijo potrebno usmeriti v pridobivanje dodatnih sredstev za program, tako državnih kot sponzorskih, predvsem za enkratne aktivnosti, potrebno bo postaviti trdnejše temelje na organizacijskem področju, nadaljevati s temeljnim delom, usposabljati in izobraževati vse, ki so vključeni v aktivnosti na področju Grassroots, predvsem pa tiste, ki vodijo in odločajo v nogometu prepričati, da je vrhunski nogomet le vrh katerega temelj je nogomet za vse – GRASSROOTS.
Tekst: Miloš Rus
Video: Andreja Potočnik
Kamera: Daniel Videtič