08.05.2009 | NZS
Mediji in razvoj slovenskega nogometa
Konec aprila je društvo SportForum Slovenija pripravilo 2. okroglo mizo o slovenskem nogometu, ki se je tokrat dotaknila vloge medijev (predvsem televizije) pri popularizaciji in razvoju najbolj razširjenega športa na svetu.

Moč medijev je merljiva skozi številne parametre, njihov vpliv pa se odraža na gledalcu, ki televiziji, kot prevladujočemu mediju, namenja nekaj več kot dve uri dnevno. Govorniki okrogle mize so poudarili, da je gledalcu poleg same igre potrebno ponuditi še kaj več. Ob tem so se pojavile polemike o posluhu televizijskih hiš do športa.

Slovenski nogomet iz kroga v krog dokazuje, da je gledljiv, kar potrjujejo tudi vedno bolj polne tribune, kjer dobro vzdušje nogometu doda svoj čar. Zadnja polfinalna tekma Pokala Hervis je v Ljudski vrt zvabila 7000 gledalcev, pred male ekrane pa še veliko več. In ravno ta segment nogometa – vloga televizije skupaj z ostalimi mediji je bila rdeča nit okrogle mize nogometnih poznavalcev v slovenskem prostoru.

Poleg samih nogometnih prenosov, ki jih je v letošnji sezoni TV Slovenija skupaj s Šport TV pripravila že več kot 50, so se sogovorniki strinjali, da je za dodaten razvoj potrebna tudi oddaja, ob tem pa izpostavili vlogo klubov pri večji prepoznavnosti igre. Na tem mestu je odgovorni urednik športnega programa na TV Slovenija, Mile Jovanovič napovedal realizacijo ideje o nogometni oddaji, ki naj bi luč sveta ugledala jeseni. Odgovorni urednik Ekipe, Goran Obrez pa poudaril odgovornost nacionalne televizije pri doprinosu v slovenskem nogometu. Kot pravi on je televizija tista, ki lahko nogomet dvigne na višji nivo, saj ima slika prednost pred pisano besedo. Ob tem se je Jovanovič ustavil pri politiki medijskih hiš, kjer je, po njegovem mnenju, posluha za šport vse premalo, večni problem pa ostajajo termini, kjer je poleg t.i. športne srede izpostavil tudi Ligo Ebel, ki je terminsko na sporedu ob torkih in petkih, ki pa nista termina, rezervirana za šport. Prav tako televizijam manjka dolgoročno pomanjkanje strategije.

Odgovorni urednik Šport TV, Tilen Trotovšek na celotno problematiko gleda širše. Po njegovih besedah tekma ni samo to, kar se 90. minut dogaja na igrišču, pač pa je gledalcu potrebno ponuditi dodaten program.

V slovenskem nogometnem prostoru je registriranih blizu 30.000 nogometašev, kjer se vsak konec tedna na nogometnih igriščih zbere okoli 150.000 ljudi. Gre za veliko maso in po besedah Tomaža Ambrožiča, direktorja agencije S.V. – RSA Slovenija, ki je ukvarja s trženjem TV-pravic, je to tisto izhodišče, zaradi katerega si nogomet zasluži večjo izpostavljenost. Zdenko Verdenik, nekdanji selektor slovenske reprezentance je k temu dodal, da promocija nogometa mora priti iz same igre. Ko bo tu storjen premik, bo to povzročilo zanimanje medijev. Torej gre za splet več dejavnikov, ki se morajo razvijati sočasno in slediti dolgoročnim ciljem, ki bi kvaliteto nogometa dvignila na višjo raven. Izhodišče razvoja po Ambrožičevih besedah predstavlja mesto, ki ga ima nogomet v svetu. Glavna aduta pri tem pa sta množičnost in popularnost.

Medijski svetovalec Nebojša Čurovič je ob tem izpostavil pomen Prve Lige kot blagovne znamke, kar so predstavili tudi na letošnji konferenci, ki jo je NZS pripravila v mesecu marcu. Klubom naj bi združenje pomagalo pri vzpostavitvi blagovne znamke, ki bi prodajala celoten projekt.

Nekdanji urednik športnega programa TV Slovenija Marjan Lah je postregel še z nekaj statističnimi podatki. V lanskem letu je bilo na vseh televizijah 165 nogometnih projektov (vseh športnih 981), če izvzamemo oddaje o nogometu, kar predstavlja 20 % športnih vsebin. Ob tem je na 15. mestu tekma med Slovenijo in Slovaško, ki jo je gledalo 10,6 % ljudi, lanskoletni finale Pokala Hervis med Interblockom in Mariborom - 3,7 % ljudi, med stotimi najbolj gledanimi športnimi dogodki pa je bil kar 20-krat nogomet, kar je ob 73 uveljavljenih športnih panogah v Sloveniji velik dosežek. Lah je še poudaril zadovoljstvo, ki bi ga ob tem, da se z nogometom tedensko ukvarja 150.000 ljudi morali čutiti. Nekoliko vprašljivi bodo v prihodnje prenosi vrhunskega mednarodnega nogometa, saj bo, kot pravi sam, pravice za največja tekmovanja vse težje pridobiti.

Tekst: Andreja Potočnik?
Foto: SportForum

 

SORODNE NOVICE

  • 15.04.2024 | NZS
    Po 46. seji IO NZS: Objavljen razpis za sofinanciranje nogometne infrastrukture
    Izvršni odbor Nogometne zveze Slovenije je na 46. seji, ki je bila na Brdu pri Kranju, sprejel še razpis za sofinanciranje infrastrukturnih projektov v nogometu za leto 2024 (SIPN-2024), v katerem bo za sofinanciranje infrastrukture v letu 2024 na voljo 350.000 EUR.
  • 21.03.2024 | NZS
    Po 45. seji IO NZS
    Na Brdu pri Kranju se je v torek na svoji 45. seji sestal Izvršni odbor Nogometne zveze Slovenije. Obravnavali so 16 točk dnevnega reda, ter sprejeli sklep o zasedanju redne letne Skupščine NZS, ki bo 24. aprila 2024.
  • 20.03.2024 | NZS
    Zagotovite si svoj dres slovenske reprezentance
    Nogometna zveza Slovenije z veseljem naznanja začetek večletnega partnerstva z MatchWornShirt, podjetjem, ki je po vsem svetu prepoznan kot vodilni v panogi edinstvenih športnih spominkov. V partnerstvu z več kot 300 ekipami se MatchWornShirt osredotoča na nošene in podpisane nogometne drese ter ponuja bogat izbor zbirateljskih predmetov iz košarke, hokeja in mnogih drugih športov.
  • 20.03.2024 | NZS
    Komisija za pritožbe odločila v primeru NK Maribor
    Komisija za pritožbe Nogometne zveze Slovenije je na svoji seji dne 14. marca 2024 obravnavala pritožbo NK Maribor Branik zoper sklep disciplinskega sodnika NZS št. 6021/24 z dne 26. februarja 2024. Pritožba je bila vložena zaradi kazni, izrečenih NK Maribor Branik za nešportno in neprimerno vedenje njegovih navijačev ter za spodbujanje narodnostne in etične nestrpnosti in drugega nasilja med tekmo.
  • 05.03.2024 | NZS
    Posvet NZS o varnosti na stadionih
    Nogomet, igra moči, strasti in čustev, se ne odvija samo na zelenici, temveč tudi na tribunah, kjer navijači izražajo svojo podporo in ljubezen do igre. Vendar pa se včasih ta strast prelije v nasilje, kot se je nedavno zgodilo v Fazaneriji. Incident na dogodku na tekmi med Muro in Mariborom je bil povod, da je NZS ponovno organizirala posvet na temo varnosti na nogometnih tekmah. Posvet, katerega se udelžijo predstavniki klubov in vseh deležnikov, ki skrbijo za varnost na tekmah, se je tudi letos odvil na Brdu pri Kranju.
  • 29.02.2024 | NZS
    Konstruktiven sestanek za večjo varnost na športnih prireditvah
    Predstavniki Nogometne zveze Slovenije so se s strokovnjaki iz Ministrstva za notranje zadeve, Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport in Olimpijskega komiteja Slovenije sestali na delovnem sestanku in razpravljali o dodatnih ukrepih in rešitvah za večjo varnost na športnih prireditvah.
  • 26.02.2024 | NZS
    Disciplinski sodnik NZS odločil o odgovornosti NK Maribor
    Disciplinski sodnik NZS, ki je neodvisen in avtonomen organ NZS, je v zvezi z dogodkom na tekmi med Muro in Mariborom v 21. krogu Prve lige Telemach izdal sklep o odgovornosti NK Maribor, pri čemer sklepa o odgovornosti domačega kluba pri organizaciji tekme zaradi ugotavljanja dodatnih okoliščin še ni izdal.
  • 22.02.2024 | NZS
    NZS z državo in OKS o ostrejših ukrepih na športnih prireditvah
    Predsednik Nogometne zveze Slovenije, Radenko Mijatović, se je udeležil posveta z ministrom za notranje zadeve Boštjanom Poklukarjem, ministrom za gospodarstvo, turizem in šport Matjažem Hanom in predsednikom Olimpijskega komiteja Slovenije, Franjom Bobincem. Po posvetu so pristojni napovedali sprejem ostrejših ukrepov za varnost na športnih prireditvah, povod za le-te pa so bili nedeljski izgredi v Murski Soboti.
  • 19.02.2024 | NZS
    Disciplinski sodnik uvedel disciplinski postopek
    Za uvedbo disciplinskega postopka je pristojen disciplinski sodnik NZS, ki je samostojen in neodvisen organ, vezan na disciplinske predpise NZS. Disciplinski sodnik je že prejel poročila uradnih oseb (delegat, sodniki in vodja varnosti) in je uvedel disciplinski postopek, v skladu z običajnim postopkom pa bo oba kluba pozval k posredovanju izjav v povezavi s sinočnjim dogodkom.
  • 18.02.2024 | NZS
    Razpis za odprto delovno mesto Hišnik
    Iščemo osebo, ki je pozitivno naravnana, samoiniciativna, komunikativna, odgovorna, timsko usmerjena, ima primeren odnos do sodelavcev in ostalih deležnikov, predvsem pa odgovoren odnos do kakovosti dela.

DELI NA