08.05.2009 | NZS
Mediji in razvoj slovenskega nogometa
Konec aprila je društvo SportForum Slovenija pripravilo 2. okroglo mizo o slovenskem nogometu, ki se je tokrat dotaknila vloge medijev (predvsem televizije) pri popularizaciji in razvoju najbolj razširjenega športa na svetu.

Moč medijev je merljiva skozi številne parametre, njihov vpliv pa se odraža na gledalcu, ki televiziji, kot prevladujočemu mediju, namenja nekaj več kot dve uri dnevno. Govorniki okrogle mize so poudarili, da je gledalcu poleg same igre potrebno ponuditi še kaj več. Ob tem so se pojavile polemike o posluhu televizijskih hiš do športa.

Slovenski nogomet iz kroga v krog dokazuje, da je gledljiv, kar potrjujejo tudi vedno bolj polne tribune, kjer dobro vzdušje nogometu doda svoj čar. Zadnja polfinalna tekma Pokala Hervis je v Ljudski vrt zvabila 7000 gledalcev, pred male ekrane pa še veliko več. In ravno ta segment nogometa – vloga televizije skupaj z ostalimi mediji je bila rdeča nit okrogle mize nogometnih poznavalcev v slovenskem prostoru.

Poleg samih nogometnih prenosov, ki jih je v letošnji sezoni TV Slovenija skupaj s Šport TV pripravila že več kot 50, so se sogovorniki strinjali, da je za dodaten razvoj potrebna tudi oddaja, ob tem pa izpostavili vlogo klubov pri večji prepoznavnosti igre. Na tem mestu je odgovorni urednik športnega programa na TV Slovenija, Mile Jovanovič napovedal realizacijo ideje o nogometni oddaji, ki naj bi luč sveta ugledala jeseni. Odgovorni urednik Ekipe, Goran Obrez pa poudaril odgovornost nacionalne televizije pri doprinosu v slovenskem nogometu. Kot pravi on je televizija tista, ki lahko nogomet dvigne na višji nivo, saj ima slika prednost pred pisano besedo. Ob tem se je Jovanovič ustavil pri politiki medijskih hiš, kjer je, po njegovem mnenju, posluha za šport vse premalo, večni problem pa ostajajo termini, kjer je poleg t.i. športne srede izpostavil tudi Ligo Ebel, ki je terminsko na sporedu ob torkih in petkih, ki pa nista termina, rezervirana za šport. Prav tako televizijam manjka dolgoročno pomanjkanje strategije.

Odgovorni urednik Šport TV, Tilen Trotovšek na celotno problematiko gleda širše. Po njegovih besedah tekma ni samo to, kar se 90. minut dogaja na igrišču, pač pa je gledalcu potrebno ponuditi dodaten program.

V slovenskem nogometnem prostoru je registriranih blizu 30.000 nogometašev, kjer se vsak konec tedna na nogometnih igriščih zbere okoli 150.000 ljudi. Gre za veliko maso in po besedah Tomaža Ambrožiča, direktorja agencije S.V. – RSA Slovenija, ki je ukvarja s trženjem TV-pravic, je to tisto izhodišče, zaradi katerega si nogomet zasluži večjo izpostavljenost. Zdenko Verdenik, nekdanji selektor slovenske reprezentance je k temu dodal, da promocija nogometa mora priti iz same igre. Ko bo tu storjen premik, bo to povzročilo zanimanje medijev. Torej gre za splet več dejavnikov, ki se morajo razvijati sočasno in slediti dolgoročnim ciljem, ki bi kvaliteto nogometa dvignila na višjo raven. Izhodišče razvoja po Ambrožičevih besedah predstavlja mesto, ki ga ima nogomet v svetu. Glavna aduta pri tem pa sta množičnost in popularnost.

Medijski svetovalec Nebojša Čurovič je ob tem izpostavil pomen Prve Lige kot blagovne znamke, kar so predstavili tudi na letošnji konferenci, ki jo je NZS pripravila v mesecu marcu. Klubom naj bi združenje pomagalo pri vzpostavitvi blagovne znamke, ki bi prodajala celoten projekt.

Nekdanji urednik športnega programa TV Slovenija Marjan Lah je postregel še z nekaj statističnimi podatki. V lanskem letu je bilo na vseh televizijah 165 nogometnih projektov (vseh športnih 981), če izvzamemo oddaje o nogometu, kar predstavlja 20 % športnih vsebin. Ob tem je na 15. mestu tekma med Slovenijo in Slovaško, ki jo je gledalo 10,6 % ljudi, lanskoletni finale Pokala Hervis med Interblockom in Mariborom - 3,7 % ljudi, med stotimi najbolj gledanimi športnimi dogodki pa je bil kar 20-krat nogomet, kar je ob 73 uveljavljenih športnih panogah v Sloveniji velik dosežek. Lah je še poudaril zadovoljstvo, ki bi ga ob tem, da se z nogometom tedensko ukvarja 150.000 ljudi morali čutiti. Nekoliko vprašljivi bodo v prihodnje prenosi vrhunskega mednarodnega nogometa, saj bo, kot pravi sam, pravice za največja tekmovanja vse težje pridobiti.

Tekst: Andreja Potočnik?
Foto: SportForum

 

SORODNE NOVICE

  • 07.01.2022 | NZS
    Poslovil se je Anton Gašper Frantar
    Po hudi bolezni se je na zadnji dan starega leta poslovil nekdanji podpredsednik in častni član NZS ter vrhovni sodnik RS, Anton Gašper Frantar. Ugledni pravnik, ki je imel pomembno vlogo pri ustanovitvi današnje NZS, se je poslovil v 74. letu starosti.
  • 31.12.2021 | NZS
    Intervju: Radenko Mijatović
    Ko smo se lani ob zaključku leta pogovarjali s predsednikom Nogometne zveze Slovenije v podobnem intervjuju, kot je ta, smo trdno verjeli, da so epidemiji novega koronavirusa šteti dnevi in da bo njen vpliv na nogometne dogodke v letu 2021 majhen, morda celo ničen. Vsaj kar zadeva odpoved tekem in prazne stadione.
  • 22.12.2021 | NZS
    Po 16. seji izvršnega odbora NZS
    Člani izvršnega odbora Nogometne zveze Slovenije so se sestali na zadnji seji v letu 2021, na kateri so med drugim potrdili razdelitev UEFA solidarnostnih sredstev za delo z mladimi v sezoni 2021/22 ter uvedbo VAR tehnologije na vseh petih tekmah Prve lige Telemach.
  • 17.12.2021 | NZS
    Poslovil se je Milovan Nikolić
    Sporočamo žalostno vest, da se je po težki bolezni v 79. letu starosti poslovil Milovan Nikolić, častni član Nogometne zveze Slovenije ter spoštovan in viden član Zveze nogometnih sodnikov Slovenije.
  • 16.12.2021 | NZS
    Video: Predavanje na temo Covid-19 in cepljenja
    Med nogometno javnostjo se še vedno pojavljajo vprašanja v povezavi z boleznijo covida-19 in cepljenjem. V ta namen se je Nogometna zveza Slovenije skupaj z Nacionalnim inštitutom za javno zdravje odločila za izvedbo spletnega predavanja med zainteresiranimi deležniki.
  • 14.12.2021 | NZS
    Razpis za odprto delovno mesto Strokovni sodelavec za trenerska izobraževanja
    Iščemo osebo, ki je pozitivno naravnana, samoiniciativna, komunikativna, odgovorna, timsko usmerjena, ima primeren odnos do sodelavcev in ostalih deležnikov, predvsem pa odgovoren odnos do kakovosti dela.
  • 08.12.2021 | NZS
    Poziv NZS: Ravnajmo odgovorno
    Covid-19, zaradi katerega smo že slabi dve leti v stanju, ki negativno vpliva tako na naše zdravje in kakovost življenja kot tudi na udejstvovanje v nogometu in spremljanje nogometnih tekem v živo, je še vedno med nami.
  • 08.12.2021 | NZS
    Pomagaj športu, pomagaj nogometu
    Epidemija koronavirusa je korenito posegla v slovenski šport, ki se nahaja v nezavidljivem položaju. To velja tudi za slovenske nogometne klube, ki jim lahko pomagate z delom odmerjene dohodnine.
  • 20.10.2021 | NZS
    Razpis za odprto delovno mesto Ekonom
    Iščemo osebo, ki je pozitivno naravnana, samoiniciativna, komunikativna, odgovorna, timsko usmerjena, ima primeren odnos do sodelavcev in ostalih deležnikov, predvsem pa odgovoren odnos do kakovosti dela.
  • 02.10.2021 | NZS
    Za Botrstvo v športu zbrali 120 tisoč evrov!
    V petek je bil stadion Stožice odet v dobrodelnost. Na Dobrodelnem nogometnem večeru Fundacije Miroslava Cerarja se je igralo za dober namen. Zbranih 120.000 evrov bo šlo za projekt Botrstvo v športu, ki s štipendijami podpira mlade športnike in športnice iz socialno šibkejših okolij.

DELI NA