08.05.2009 | NZS
Mediji in razvoj slovenskega nogometa
Konec aprila je društvo SportForum Slovenija pripravilo 2. okroglo mizo o slovenskem nogometu, ki se je tokrat dotaknila vloge medijev (predvsem televizije) pri popularizaciji in razvoju najbolj razširjenega športa na svetu.

Moč medijev je merljiva skozi številne parametre, njihov vpliv pa se odraža na gledalcu, ki televiziji, kot prevladujočemu mediju, namenja nekaj več kot dve uri dnevno. Govorniki okrogle mize so poudarili, da je gledalcu poleg same igre potrebno ponuditi še kaj več. Ob tem so se pojavile polemike o posluhu televizijskih hiš do športa.

Slovenski nogomet iz kroga v krog dokazuje, da je gledljiv, kar potrjujejo tudi vedno bolj polne tribune, kjer dobro vzdušje nogometu doda svoj čar. Zadnja polfinalna tekma Pokala Hervis je v Ljudski vrt zvabila 7000 gledalcev, pred male ekrane pa še veliko več. In ravno ta segment nogometa – vloga televizije skupaj z ostalimi mediji je bila rdeča nit okrogle mize nogometnih poznavalcev v slovenskem prostoru.

Poleg samih nogometnih prenosov, ki jih je v letošnji sezoni TV Slovenija skupaj s Šport TV pripravila že več kot 50, so se sogovorniki strinjali, da je za dodaten razvoj potrebna tudi oddaja, ob tem pa izpostavili vlogo klubov pri večji prepoznavnosti igre. Na tem mestu je odgovorni urednik športnega programa na TV Slovenija, Mile Jovanovič napovedal realizacijo ideje o nogometni oddaji, ki naj bi luč sveta ugledala jeseni. Odgovorni urednik Ekipe, Goran Obrez pa poudaril odgovornost nacionalne televizije pri doprinosu v slovenskem nogometu. Kot pravi on je televizija tista, ki lahko nogomet dvigne na višji nivo, saj ima slika prednost pred pisano besedo. Ob tem se je Jovanovič ustavil pri politiki medijskih hiš, kjer je, po njegovem mnenju, posluha za šport vse premalo, večni problem pa ostajajo termini, kjer je poleg t.i. športne srede izpostavil tudi Ligo Ebel, ki je terminsko na sporedu ob torkih in petkih, ki pa nista termina, rezervirana za šport. Prav tako televizijam manjka dolgoročno pomanjkanje strategije.

Odgovorni urednik Šport TV, Tilen Trotovšek na celotno problematiko gleda širše. Po njegovih besedah tekma ni samo to, kar se 90. minut dogaja na igrišču, pač pa je gledalcu potrebno ponuditi dodaten program.

V slovenskem nogometnem prostoru je registriranih blizu 30.000 nogometašev, kjer se vsak konec tedna na nogometnih igriščih zbere okoli 150.000 ljudi. Gre za veliko maso in po besedah Tomaža Ambrožiča, direktorja agencije S.V. – RSA Slovenija, ki je ukvarja s trženjem TV-pravic, je to tisto izhodišče, zaradi katerega si nogomet zasluži večjo izpostavljenost. Zdenko Verdenik, nekdanji selektor slovenske reprezentance je k temu dodal, da promocija nogometa mora priti iz same igre. Ko bo tu storjen premik, bo to povzročilo zanimanje medijev. Torej gre za splet več dejavnikov, ki se morajo razvijati sočasno in slediti dolgoročnim ciljem, ki bi kvaliteto nogometa dvignila na višjo raven. Izhodišče razvoja po Ambrožičevih besedah predstavlja mesto, ki ga ima nogomet v svetu. Glavna aduta pri tem pa sta množičnost in popularnost.

Medijski svetovalec Nebojša Čurovič je ob tem izpostavil pomen Prve Lige kot blagovne znamke, kar so predstavili tudi na letošnji konferenci, ki jo je NZS pripravila v mesecu marcu. Klubom naj bi združenje pomagalo pri vzpostavitvi blagovne znamke, ki bi prodajala celoten projekt.

Nekdanji urednik športnega programa TV Slovenija Marjan Lah je postregel še z nekaj statističnimi podatki. V lanskem letu je bilo na vseh televizijah 165 nogometnih projektov (vseh športnih 981), če izvzamemo oddaje o nogometu, kar predstavlja 20 % športnih vsebin. Ob tem je na 15. mestu tekma med Slovenijo in Slovaško, ki jo je gledalo 10,6 % ljudi, lanskoletni finale Pokala Hervis med Interblockom in Mariborom - 3,7 % ljudi, med stotimi najbolj gledanimi športnimi dogodki pa je bil kar 20-krat nogomet, kar je ob 73 uveljavljenih športnih panogah v Sloveniji velik dosežek. Lah je še poudaril zadovoljstvo, ki bi ga ob tem, da se z nogometom tedensko ukvarja 150.000 ljudi morali čutiti. Nekoliko vprašljivi bodo v prihodnje prenosi vrhunskega mednarodnega nogometa, saj bo, kot pravi sam, pravice za največja tekmovanja vse težje pridobiti.

Tekst: Andreja Potočnik?
Foto: SportForum

 

SORODNE NOVICE

  • 10.05.2025 | NZS
    Odziv Nogometne zveze Slovenije na dogodke po tekmi 2. SKL vzhod
    Na Nogometni zvezi Slovenije z zaskrbljenostjo spremljamo poročila o dogodkih, ki so zaznamovali konec tekme selekcije U17 med NK MB Tabor in NK Bistrica iz Slovenske Bistrice. Odločno obsojamo vsakršno obliko nasilja ali nešportnega vedenja na ali ob igrišču. Takšna dejanja nimajo mesta v nogometu in nikoli ne smejo postati njegova stalnica.
  • 09.05.2025 | NZS
    Tekme slovenskih reprezentanc zdaj tudi na globalni OTT platformi FIFA+
    Nogometna zveza Slovenije (NZS) je pričela sodelovanje s FIFA pri uporabi njihove digitalne OTT platforme FIFA+. Sodelovanje predstavlja pomemben korak k večji mednarodni prepoznavnosti slovenskega mladinskega nogometa. Odslej si bodo lahko gledalci poleg prenosov na YouTube omrežju NZS ogledali tudi tekme mlajših fantovskih in dekliških reprezentančnih selekcij in futsal reprezentanc na platformi FIFA+.
  • 23.04.2025 | NZS
    Skupščina NZS: Volitve in priznanja za leto 2024
    Na redni letni Skupščini Nogometne zveze Slovenije (NZS) so delegati izvolili predsednika in člane Nadzornega odbora, NZS pa je ob tej priložnosti podelila tudi priznanja za leto 2024.
  • 22.04.2025 | NZS
    NZS ob rekordni podpori navijačev z rekordnim vložkom v nogometno družino
    Več kot 50.000 slovenskih navijačev v Nemčiji, polni trgi v Ljubljani, Mariboru, Celju in Kopru, evforija na Kongresnem trgu in skupinska enotnost ob zgodovinskem nastopu reprezentance – leto 2024 bo za vedno ostalo zapisano kot leto, ko je nogomet znova povezal Slovenijo. V tem duhu se je Nogometna zveza Slovenije na redni letni skupščini zahvalila nogometni družini z največjo finančno podporo doslej, ki jo je razdelila med klube, regijske zveze, trenerje, sodnike in razvoj infrastrukture.
  • 16.04.2025 | NZS
    Strokovno izobraževanje o vzdrževanju nogometnih igrišč z naravno travo
    Nogometna zveza Slovenije (NZS) in Združenje športnih centrov Slovenije (ZŠCS) sta 15. aprila 2025 v športnem kompleksu NNC Brdo pri Kranju organizirala strokovno izobraževanje na temo vzdrževanja igrišč z naravno travo.
  • 11.04.2025 | NZS
    Volilna komisija določila vrstni red kandidatov
    Volilna komisija NZS na svoji 2. seji dne 10. 4.2025 v skladu s Statutom NZS in Pravilnikom o volitvah, razrešitvah in imenovanju organov NZS preizkusila skladnost vloženih kandidatur za predsednika in člane Nadzornega odbora NZS ter predsednika in člane Arbitražnega sveta NZS in z žrebom določila sezname z imeni kandidatov. 
  • 04.04.2025 | NZS
    Uefa po rekordnih prihodkih v dobri finančni kondiciji
    Evropska nogometna zveza Uefa je v Beogradu pod vodstvom predsednika Aleksandra Čeferina izpeljala 49. redni kongres. Na njem so soglasno sprejeli vsa letna poročila in programe za naprej. Ugotovili so, da je Uefa v zdravem finančnem stanju po rekordnih prihodkih po sezoni 2023/24.
  • 01.04.2025 | NZS
    3. seja IO NZS: pomembne odločitve in poudarki leta 2024
    Izvršni odbor Nogometne zveze Slovenije se je na Brdu pri Kranju sestal na svoji tretji seji. Na njej so člani obravnavali poročilo o delu NZS za leto 2024 ter finančno poročilo in zaključni račun, ki ju bo na svoji seji sredi meseca obravnavala Skupščina NZS.
  • 24.03.2025 | NZS
    NZS in GEN energija sklenila strateško partnerstvo
    Nogometna zveza Slovenije in podjetje GEN energija, d. o. o., sporočata, da sta sklenila strateško partnerstvo, s katerim je krovna družba skupine GEN postala novi partner slovenske moške nogometne reprezentanc do konca julija 2028. 
  • 11.03.2025 | NZS
    Uspešen regionalni UEFA seminar o licenciranju in finančni vzdržnosti v Ljubljani
    V Ljubljani je 6. in 7. marca potekal regionalni UEFA seminar o licenciranju klubov in finančni vzdržnosti, ki se ga je udeležilo 22 nogometnih zvez. Dogodek pod okriljem Nogometne zveze Slovenije (NZS) in UEFA je omogočil izmenjavo strokovnih znanj in praktičnih izkušenj med predstavniki evropskih nogometnih zvez.

DELI NA