08.05.2009 | NZS
Mediji in razvoj slovenskega nogometa
Konec aprila je društvo SportForum Slovenija pripravilo 2. okroglo mizo o slovenskem nogometu, ki se je tokrat dotaknila vloge medijev (predvsem televizije) pri popularizaciji in razvoju najbolj razširjenega športa na svetu.

Moč medijev je merljiva skozi številne parametre, njihov vpliv pa se odraža na gledalcu, ki televiziji, kot prevladujočemu mediju, namenja nekaj več kot dve uri dnevno. Govorniki okrogle mize so poudarili, da je gledalcu poleg same igre potrebno ponuditi še kaj več. Ob tem so se pojavile polemike o posluhu televizijskih hiš do športa.

Slovenski nogomet iz kroga v krog dokazuje, da je gledljiv, kar potrjujejo tudi vedno bolj polne tribune, kjer dobro vzdušje nogometu doda svoj čar. Zadnja polfinalna tekma Pokala Hervis je v Ljudski vrt zvabila 7000 gledalcev, pred male ekrane pa še veliko več. In ravno ta segment nogometa – vloga televizije skupaj z ostalimi mediji je bila rdeča nit okrogle mize nogometnih poznavalcev v slovenskem prostoru.

Poleg samih nogometnih prenosov, ki jih je v letošnji sezoni TV Slovenija skupaj s Šport TV pripravila že več kot 50, so se sogovorniki strinjali, da je za dodaten razvoj potrebna tudi oddaja, ob tem pa izpostavili vlogo klubov pri večji prepoznavnosti igre. Na tem mestu je odgovorni urednik športnega programa na TV Slovenija, Mile Jovanovič napovedal realizacijo ideje o nogometni oddaji, ki naj bi luč sveta ugledala jeseni. Odgovorni urednik Ekipe, Goran Obrez pa poudaril odgovornost nacionalne televizije pri doprinosu v slovenskem nogometu. Kot pravi on je televizija tista, ki lahko nogomet dvigne na višji nivo, saj ima slika prednost pred pisano besedo. Ob tem se je Jovanovič ustavil pri politiki medijskih hiš, kjer je, po njegovem mnenju, posluha za šport vse premalo, večni problem pa ostajajo termini, kjer je poleg t.i. športne srede izpostavil tudi Ligo Ebel, ki je terminsko na sporedu ob torkih in petkih, ki pa nista termina, rezervirana za šport. Prav tako televizijam manjka dolgoročno pomanjkanje strategije.

Odgovorni urednik Šport TV, Tilen Trotovšek na celotno problematiko gleda širše. Po njegovih besedah tekma ni samo to, kar se 90. minut dogaja na igrišču, pač pa je gledalcu potrebno ponuditi dodaten program.

V slovenskem nogometnem prostoru je registriranih blizu 30.000 nogometašev, kjer se vsak konec tedna na nogometnih igriščih zbere okoli 150.000 ljudi. Gre za veliko maso in po besedah Tomaža Ambrožiča, direktorja agencije S.V. – RSA Slovenija, ki je ukvarja s trženjem TV-pravic, je to tisto izhodišče, zaradi katerega si nogomet zasluži večjo izpostavljenost. Zdenko Verdenik, nekdanji selektor slovenske reprezentance je k temu dodal, da promocija nogometa mora priti iz same igre. Ko bo tu storjen premik, bo to povzročilo zanimanje medijev. Torej gre za splet več dejavnikov, ki se morajo razvijati sočasno in slediti dolgoročnim ciljem, ki bi kvaliteto nogometa dvignila na višjo raven. Izhodišče razvoja po Ambrožičevih besedah predstavlja mesto, ki ga ima nogomet v svetu. Glavna aduta pri tem pa sta množičnost in popularnost.

Medijski svetovalec Nebojša Čurovič je ob tem izpostavil pomen Prve Lige kot blagovne znamke, kar so predstavili tudi na letošnji konferenci, ki jo je NZS pripravila v mesecu marcu. Klubom naj bi združenje pomagalo pri vzpostavitvi blagovne znamke, ki bi prodajala celoten projekt.

Nekdanji urednik športnega programa TV Slovenija Marjan Lah je postregel še z nekaj statističnimi podatki. V lanskem letu je bilo na vseh televizijah 165 nogometnih projektov (vseh športnih 981), če izvzamemo oddaje o nogometu, kar predstavlja 20 % športnih vsebin. Ob tem je na 15. mestu tekma med Slovenijo in Slovaško, ki jo je gledalo 10,6 % ljudi, lanskoletni finale Pokala Hervis med Interblockom in Mariborom - 3,7 % ljudi, med stotimi najbolj gledanimi športnimi dogodki pa je bil kar 20-krat nogomet, kar je ob 73 uveljavljenih športnih panogah v Sloveniji velik dosežek. Lah je še poudaril zadovoljstvo, ki bi ga ob tem, da se z nogometom tedensko ukvarja 150.000 ljudi morali čutiti. Nekoliko vprašljivi bodo v prihodnje prenosi vrhunskega mednarodnega nogometa, saj bo, kot pravi sam, pravice za največja tekmovanja vse težje pridobiti.

Tekst: Andreja Potočnik?
Foto: SportForum

 

SORODNE NOVICE

  • 23.10.2025 | NZS
    Renault postaja uradno vozilo slovenske nogometne reprezentance
    Nogometna zveza Slovenije in podjetje GA Adriatic, uradni uvoznik vozil Renault, sta sklenila strateško partnerstvo, v okviru katerega Renault postaja uradno vozilo slovenske moške nogometne reprezentance. Renault bo odslej spremljal reprezentanco na poti do njenih ciljev ter zagotavljal sodobna, zanesljiva in okolju prijazna vozila.
  • 20.10.2025 | NZS
    NZS sodelovala na mednarodnem usposabljanju s področja korupcije
    Zagotavljanje visoke stopnje integritete na nogometnih tekmovanjih in tekmah pod okriljem NZS je ena ključnih nalog NZS. Uprava kriminalistične policije Generalne policijske uprave je v sklopu ISF projekta, ki ga financira Evropska unija, 16. in 17. oktobra 2025 organizirala Specialistično usposabljanje s področja odkrivanja in preiskovanja korupcijskih kaznivih dejanj na področju prometa, športa in gradbeništva. Usposabljanje je potekalo v Kongresnem centru na Brdu pri Kranju.
  • 01.10.2025 | NZS
    Po 8. seji IO NZS
    Izvršni odbor Nogometne zveze Slovenije (NZS) se je v torek, 30. septembra 2025, sestal na svoji 8. seji, ki je potekala na sedežu NZS na Brdu pri Kranju. Člani IO so obravnavali več pomembnih tem, med katerimi izstopata odločitev o delitvi sredstev iz naslova trženja medijskih in sponzorskih pravic ter potrditev projekta FIFA Forward, namenjenega sofinanciranju članic NZS v letu 2025.
  • 17.09.2025 | NZS
    Čeferin in Mijatović ob odprtju nogometnega parka poudarila pomen vlaganja v infrastrukturo
    Grosupeljčani so z uradnim odprtjem, ki se ga je udeležil tudi predsednik Evropske nogometne zveze Uefe Aleksander Čeferin, dobili nov nogometni park Brinje. Čeferin in predsednik Nogometne zveze Slovenije (NZS) Radenko Mijatović sta ob tem poudarila pomen tovrstnih centrov za lokalno okolje in celotno Slovenijo.
  • 07.08.2025 | NZS
    Palma postala uradna potovalna agencija NZS in licenčni partner slovenske A reprezentance
    Turistična agencija Palma je postala uradna potovalna agencija Nogometne zveze Slovenije (NZS) in licenčni partner slovenske nogometne A reprezentance.
  • 27.06.2025 | NZS
    Futsal Euro ponovno v Sloveniji: Ljubljana gostiteljica dveh skupin in zaključnih bojev
    Nogometna zveza Slovenije (NZS) z veseljem sporoča, da bo Slovenija kot ena od treh gostiteljic UEFA Futsal EURO 2026 znova odigrala pomembno vlogo na evropskem futsal prizorišču. Ljubljana bo v dvoranah Stožice in Tivoli gostila tekme skupin C in D, dva četrtfinalna obračuna, polfinala, tekmo za tretje mesto in veliki finale.
  • 24.06.2025 | NZS
    7. seja IO NZS: Potrjene sestave lig za sezono 2025/2026
    Na sedežu Nogometne zveze Slovenije na Brdu pri Kranju je 23. junija 2025 potekala 7. seja Izvršnega odbora NZS v mandatnem obdobju 2024–2028. Člani IO NZS so obravnavali vrsto pomembnih tem, povezanih z organizacijo tekmovanj, razvojem mladih nogometašev ter spodbujanjem rasti futsala v Sloveniji.
  • 06.06.2025 | NZS
    In memoriam Ivan Maučec
    Nogometno javnost je v teh dneh pretresla vest, da nas je v 89. letu starosti zapustil Ivan Maučec – Vanek, dolgoletni športni delavec, trener, nekdanji nogometaš in častni član Nogometne zveze Slovenije.
  • 30.05.2025 | NZS
    Pomembne odločitve 6. seje Izvršnega odbora NZS
    Na svoji 6. seji, ki je potekala 29. maja 2025 na sedežu Nogometne zveze Slovenije na Brdu pri Kranju, je Izvršni odbor NZS sprejel več pomembnih sklepov s področij nogometne infrastrukture, tekmovalnih sistemov in razvoja doma vzgojenih igralcev.
  • 20.05.2025 | NZS
    Poslovil se je Viljem De Brea
    Slovenski nogometni klub ND Gorica je sporočil, da je v 87. letu starosti umrl nekdanji predsednik kluba Viljem De Brea.

DELI NA