08.05.2009 | NZS
Mediji in razvoj slovenskega nogometa
Konec aprila je društvo SportForum Slovenija pripravilo 2. okroglo mizo o slovenskem nogometu, ki se je tokrat dotaknila vloge medijev (predvsem televizije) pri popularizaciji in razvoju najbolj razširjenega športa na svetu.

Moč medijev je merljiva skozi številne parametre, njihov vpliv pa se odraža na gledalcu, ki televiziji, kot prevladujočemu mediju, namenja nekaj več kot dve uri dnevno. Govorniki okrogle mize so poudarili, da je gledalcu poleg same igre potrebno ponuditi še kaj več. Ob tem so se pojavile polemike o posluhu televizijskih hiš do športa.

Slovenski nogomet iz kroga v krog dokazuje, da je gledljiv, kar potrjujejo tudi vedno bolj polne tribune, kjer dobro vzdušje nogometu doda svoj čar. Zadnja polfinalna tekma Pokala Hervis je v Ljudski vrt zvabila 7000 gledalcev, pred male ekrane pa še veliko več. In ravno ta segment nogometa – vloga televizije skupaj z ostalimi mediji je bila rdeča nit okrogle mize nogometnih poznavalcev v slovenskem prostoru.

Poleg samih nogometnih prenosov, ki jih je v letošnji sezoni TV Slovenija skupaj s Šport TV pripravila že več kot 50, so se sogovorniki strinjali, da je za dodaten razvoj potrebna tudi oddaja, ob tem pa izpostavili vlogo klubov pri večji prepoznavnosti igre. Na tem mestu je odgovorni urednik športnega programa na TV Slovenija, Mile Jovanovič napovedal realizacijo ideje o nogometni oddaji, ki naj bi luč sveta ugledala jeseni. Odgovorni urednik Ekipe, Goran Obrez pa poudaril odgovornost nacionalne televizije pri doprinosu v slovenskem nogometu. Kot pravi on je televizija tista, ki lahko nogomet dvigne na višji nivo, saj ima slika prednost pred pisano besedo. Ob tem se je Jovanovič ustavil pri politiki medijskih hiš, kjer je, po njegovem mnenju, posluha za šport vse premalo, večni problem pa ostajajo termini, kjer je poleg t.i. športne srede izpostavil tudi Ligo Ebel, ki je terminsko na sporedu ob torkih in petkih, ki pa nista termina, rezervirana za šport. Prav tako televizijam manjka dolgoročno pomanjkanje strategije.

Odgovorni urednik Šport TV, Tilen Trotovšek na celotno problematiko gleda širše. Po njegovih besedah tekma ni samo to, kar se 90. minut dogaja na igrišču, pač pa je gledalcu potrebno ponuditi dodaten program.

V slovenskem nogometnem prostoru je registriranih blizu 30.000 nogometašev, kjer se vsak konec tedna na nogometnih igriščih zbere okoli 150.000 ljudi. Gre za veliko maso in po besedah Tomaža Ambrožiča, direktorja agencije S.V. – RSA Slovenija, ki je ukvarja s trženjem TV-pravic, je to tisto izhodišče, zaradi katerega si nogomet zasluži večjo izpostavljenost. Zdenko Verdenik, nekdanji selektor slovenske reprezentance je k temu dodal, da promocija nogometa mora priti iz same igre. Ko bo tu storjen premik, bo to povzročilo zanimanje medijev. Torej gre za splet več dejavnikov, ki se morajo razvijati sočasno in slediti dolgoročnim ciljem, ki bi kvaliteto nogometa dvignila na višjo raven. Izhodišče razvoja po Ambrožičevih besedah predstavlja mesto, ki ga ima nogomet v svetu. Glavna aduta pri tem pa sta množičnost in popularnost.

Medijski svetovalec Nebojša Čurovič je ob tem izpostavil pomen Prve Lige kot blagovne znamke, kar so predstavili tudi na letošnji konferenci, ki jo je NZS pripravila v mesecu marcu. Klubom naj bi združenje pomagalo pri vzpostavitvi blagovne znamke, ki bi prodajala celoten projekt.

Nekdanji urednik športnega programa TV Slovenija Marjan Lah je postregel še z nekaj statističnimi podatki. V lanskem letu je bilo na vseh televizijah 165 nogometnih projektov (vseh športnih 981), če izvzamemo oddaje o nogometu, kar predstavlja 20 % športnih vsebin. Ob tem je na 15. mestu tekma med Slovenijo in Slovaško, ki jo je gledalo 10,6 % ljudi, lanskoletni finale Pokala Hervis med Interblockom in Mariborom - 3,7 % ljudi, med stotimi najbolj gledanimi športnimi dogodki pa je bil kar 20-krat nogomet, kar je ob 73 uveljavljenih športnih panogah v Sloveniji velik dosežek. Lah je še poudaril zadovoljstvo, ki bi ga ob tem, da se z nogometom tedensko ukvarja 150.000 ljudi morali čutiti. Nekoliko vprašljivi bodo v prihodnje prenosi vrhunskega mednarodnega nogometa, saj bo, kot pravi sam, pravice za največja tekmovanja vse težje pridobiti.

Tekst: Andreja Potočnik?
Foto: SportForum

 

SORODNE NOVICE

  • 08.10.2024 | NZS
    V novo štiriletno obdobje tudi s Telekomom Slovenije
    Nogometna zveza Slovenije in dolgoletni partner Telekom Slovenije sta na novinarski konferenci na Brdu pri Kranju v torek, 8. oktobra, predstavila podaljšanje partnerstva še za naslednja štiri leta na področju moškega in ženskega reprezentančnega nogometa. Pred novinarje sta ob tej priložnosti stopila predsednik NZS Radenko Mijatović in podpredsednik uprave Telekoma Slovenije Boštjan Škufca Zaveršek.
  • 08.10.2024 | NZS
    Kategorizacija nogometnih klubov v Sloveniji
    Slovenski nogomet je v letošnji sezoni doživel zgodovinski trenutek z nastopom na Evropskem prvenstvu, kar je dosežek, na katerega so lahko ponosni vsi deležniki in delavci slovenskega nogometa. Igralci bi z vami lahko delili zgodbe o svojih nogometnih poteh, kjer bi bila rdeča nit obdobje učenja in zorenja v mlajših kategorijah ter spoznanje, da se nogomet oblikuje in ustvarja v nogometnih klubih različnih organizacijskih in tekmovalnih nivojev.
  • 25.09.2024 | NZS
    Nogometna zveza Slovenije in Pivovarna Laško Union podaljšujeta dolgoletno partnerstvo
    Nogometna zveza Slovenije (NZS) in njen dolgoletni strateški partner, Pivovarna Laško Union, z veseljem sporočata, da sta podaljšala uspešno sodelovanje za naslednja štiri leta.
  • 12.09.2024 | NZS
    Razpis volitev za mandatno obdobje 2024 - 2028
    Izvršni odbor NZS na podlagi 20. in 27. člena Statuta NZS ter 7. in 8. člena Pravilnika o volitvah, imenovanju in razrešitvah organov NZS razpisuje volitve za predsednika NZS, štiri podpredsednike NZS in voljeno članico IO NZS za mandatno obdobje 2024 – 2028.
  • 08.09.2024 | NZS
    Oktobra volilna Skupščina NZS
    Izvršni odbor Nogometne zveze Slovenije je na svoji 51. seji, ki je potekala 6. septembra 2024 v Ljubljani, sprejel sklep o sklicu Volilne Skupščine Nogometne zveze Slovenije. Seja, na kateri bodo delegati volili predsednika in štiri podpredsednike NZS, bo 24. oktobra 2024.
  • 29.08.2024 | NZS
    NZS z upravljevalci nogometne infrastrukture
    Vroče poletne temperature in pomanjkanje padavin sta pustila posledice tudi v nogometni panogi.
  • 04.07.2024 | NZS
    Četrta izvedba Fifa izpita za nogometne agente
    Po razpravah med člani delovne skupine FIFA Football Agent Working Group junija 2024 se je FIFA odločila skrajšati obdobje, v katerem je mogoče oddati prijave na posamezen izpit za FIFA Agenta na 45 dni in od leta 2025 izvajati zgolj po en izpit na leto.
  • 21.06.2024 | NZS
    Poslovil se je dr. Marko Ilešič
    V 77. letu starosti je umrl nekdanji nogometni funkcionar in eden zadnjih predsednikov Nogometne zveze Jugoslavije, v zadnjih letih pa sodnik sodišča EU, dr. Marko Ilešič. Globok pečat v nogometu je pustil kot nepogrešljiv del pri osamosvajanju Nogometne zveze Slovenije in njenem vključevanju pod okrilje Fife in Uefe.
  • 30.05.2024 | NZS
    Izvršni odbor odločil o popolnjevanju lig
    Izvršni odbor NZS na seji dne 30. 5. 2024 sprejel način izpadanja in popolnjevanja članskih lig za tekmovalno leto 2024/2025. Sklepi za tekmovanja v organizaciji NZS v članskih kategorijah določajo sistem tekmovanja v 1.,  2. in 3. SNL, kakor tudi način izpadanja in popolnjevanja lig.
  • 28.05.2024 | NZS
    Izvršni odbor tokrat gostoval v Cankovi
    Izvršni odbor NZS se je sestal na svoji 47. seji. Tokrat je seja potekala v občini Cankova, mali prekmurski vasici na meji z Avstrijo. Izvršniki so tokrat obravnavali 12 točk dnevnega reda, med drugim tudi o razdelitvi finančnih sredstev klubom zaradi uvrstitve reprezentance na UEFA EURO 2024.

DELI NA