Evropska nogometna zveza je 5. in 6. aprila v Budvi pripravila pilotni projekt UEFA Media Outreach programme (medijsko obveščanje, informiranje in doseg). Kot je v sporočilu dobrodošlice poudaril Theodore Theodoridis, začasni generalni sekretar Uefe, nogomet pridobiva pomen v družbi, s čimer naraščajo tudi potrebe po informiranosti. Biti sposoben komunicirati jasna sporočila skozi digitalno revolucijo je po njegovem mnenju ključnega pomena, zato je Uefa tudi pripravila projekt s ciljem nadaljnjega razvoja skupnega dela. Vse po Evropi zanima, kdo zmaguje na igrišču, kdo je dosegel zadetek, debatiranje ključnih trenutkov tekme, veliko dela je še na področju nogometne infrastrukture, temeljih za razvoj, da bi še več ljudi dobilo priložnost igrati nogomet.
V pilotnem projektu, ki ga je organiziral Specialist za korporativno komuniciranje Martyn Hindley, je sodeloval vrh Uefinega komunikacijsko - medijskega oddelka, na čelu z vodjo oddelka, Pedrom Pintom, nekdanjim voditeljem športa na CNN. Udeležilo se ga je okoli 20 predstavnikov nogometnih zvez in dopisnikov – od Azerbajdžana, Bosne in Hercegovine, Češke, Madžarske, Makedonije, Moldavije, Ukrajine in seveda gostiteljice Črne Gore. Med povabljenimi pa so bili tudi trije člani Uefine medijske komisije (UEFA Media Committee).
Predstavniki Uefe so predstavili več zanimivih projektov – redakcijski šef in strokovnjak za digitalne vsebine David Farrelly, denimo, Uefino medijsko knjižnico, ki nacionalnim zvezam omogoča črpanje informacij iz Uefine baze – vključno z informacijami o tekmah, portreti igralcev, video vsebinami, ki so na voljo zvezam. Noel Mooney iz oddelka marketinga (nekdanji vratar Irskega Corka) je predstavil projekt Grow 2020 one-on-ones (Rast 2020), s katerim želijo optimizirati napredek in pomagati nacionalnim zvezam pri krepitvi nogometa, članstva in imidža. Pomemben del tega projekta je tudi raziskava dela nacionalnih zvez, ki jo je naredila neodvisna institucija, s ciljem krepitve dela nacionalnih zvez na podlagi neposredne komunikacije z Uefinimi strokovnjaki. Rezultati bodo predstavljeni vsaki zvezi posebej, v praksi pa to pomeni petdnevne delavnice z marketinško-komunikacijskimi oddelki, ki bodo na podlagi Uefine analize naredile strategije rasti. Eden pomembnih ciljev je z nogometom vrniti se na podeželje (back to the villages).
Komunikacijsko-medijski oddelek je predstavil Thomas Giordano, Senior Manager, Media & PR. Prav v času izvedbe pilotnega projekta je imel komunikacijsko-medijski oddelek polne roke dela v zvezi z odzivanjem na aktualno tematiko, kjer so odzivno in sprotno s ciljem Uefine politike transparentnosti poskrbeli za vse potrebne odgovore. Kot zanimivost naj povemo, da so prejeli samo v enem dnevu okoli 150 elektronskih vprašanj največjih svetovnih medijskih hiš in preko 40 telefonskih klicev na sedež Uefe in da so nanja ažurno odgovorili z usklajenim stališčem, ki je neposredno iz Budve romalo v ves svet in vse najpomembnejše medijske kanale in medije tega sveta, ki so povzeli Uefina stališča. Današnji svet hitrega pretoka informacij seveda to omogoča – odzivanje ne glede na kraj in oddaljenost.
Komunikacijsko-medijski oddelek je ob tekočih projektih že v finalu priprav za pripravljenosti za bližajoči se Euro 2016 v Franciji ter finali Lige prvakov in Lige Evropa, kjer so informiranje, odzivanje in medijska aktivnost ena ključnih. Oddelek je ob koncu delavnice med udeleženci pripravil posebno anketo, srečal pa se je tudi s črnogorskimi novinarji. Udeležence je pozdravil tudi generalni sekretar črnogorske nogometne zveze Momir Djurdjevac.
Tekst: Tomaž Ranc
Foto: UEFA