
Nogometna zveza Slovenije se je v zaključku lanske klubske sezone odločila za pogumno potezo ter organizirala prvo trajnostno nogometno tekmo v Sloveniji. Čast je pripadla zaključku pokalnega tekmovanja, finalnima tekmama Pokala Pivovarna Union v ženski in moški konkurenci. Uspešen projekt NZS so prepoznali tudi organizatorji svetovno znanih nagrad »Edie Awards«, ki jih podeljujejo na področju trajnosti.
NZS se je s projektom »Trajnostna tekma«, ki jo je organizirala skupaj z dolgoletnim partnerjem Pivovarno Laško Union, uvrstila v finalni izbor tekmovanja v kategoriji »Excellence in Economic Development – Employee Engagement and Behavior Change Initiative of the Year.« S projektom sta NZS in Pivovarna Laško Union pokazala ambiciozno in inovativno razmišljanje ter učinkovito izpeljala projekt, katerega glavni namen je spodbujanje vedenjskih sprememb z vidika trajnostnih izboljšav, kar so prepoznali tudi svetovni strokovnjaki s področja trajnosti.
Znamka Edie je vodilna svetovna znamka usmerjena v krepitev trajnostnih, energetskih in okoljskih rešitev, z organizacijo dogodkov in podeljevanjem nagrad pa si prizadeva promovirati trajnostno poslovanje. Pri Edie so pred šestnajstimi leti začeli podeljevati nagrade svetovno znanim podjetjem, ki se dokazujejo in delujejo na področju trajnosti, nagrade pa so bile sprva poznane pod imenom »Sustainability Leaders Awards«. V ožjem izboru kategorije, v kateri je nominirana tudi Nogometna zveza Slovenije, so se letos med devetimi nominiranci znašla še svetovno uveljavljena imena iz sveta bančništva, avtomobilizma in tehnologije, kot so Lloyds Banking Group, Polestar, Capgemini, TLE in ostali.
»Temeljno poslanstvo Nogometne zveze Slovenije je seveda skrb za razvoj nogometa, a vzporedno s to skrbjo nam je izredno pomembna tudi skrb za varovanje okolja. Zato smo najprej sprejeli odločitev, da bo pokalni finale lanskega leta prva trajnostno organizirana nogometna tekma v Sloveniji. Organizacija tekme na tak način ni nekaj samoumevnega in v luči tega se mi zdi pomembno, da ugled NZS gradimo tudi na tem področju,« je ob novici, da se je NZS uvrstila v finalni izbor, povedal generalni sekretar NZS, Martin Koželj. »Tako ozaveščanje tistih, ki so zaljubljeni v šport in še posebej v nogomet, kakor tudi združevanje s podobno mislečimi, kar sodelujoči na »Edie Awards« nedvomno so, prinaša dodatno razsežnost našemu delovanju zunaj športno tekmovalnega področja. Projekte, kot je bil ta, bi bilo zelo težko, če ne celo nemogoče, izpeljati brez sodelovanja z zanesljivim in proaktivnim partnerjem. V PLU so idejo podprli brez oklevanja, saj so kot odlično podjetje prepoznali dodano vrednost tudi zase. Verjamem, da to ni bil naš zadnji takšen projekt in da lahko skupaj naredimo še ogromno dobrega tako za planet kot tudi za nogomet. Uvrstitev v ožji izbor za nagrado Edie Nogometni zvezi Slovenije ponuja edinstveno priložnost, da smo in bomo naše dosežke na področju trajnosti predstavili tisočim podjetjem ter podnebnim strokovnjakom.«
»Znamka Union močno podpira slovenski šport in je že več kot dve desetletji predana tudi nogometu. Nogomet je simbol strasti in ekipnega duha, ki nas povezuje in združuje. S sodelovanjem z NZS še dodatno utrjujemo naše ambicije, ki izhajajo iz trajnostne strategije »Varimo boljši svet«, v kateri smo se na področju podpore družbi zavezali, da bomo s svojimi dejanji pozitivno vplivali na naše skupnosti in spodbujali solidarnost ter sodelovanje. Z upoštevanjem vidika trajnosti na vseh področjih našega delovanja in na dogodkih, ki jih sponzoriramo, ter v prav vsaki interakciji, ki jo imajo naši potrošniki z znamko Union, smo še en korak bližje k doseganju ciljev, ki smo si jih v tej strategiji zadali. Trajnost in odgovornost sta v središču naših načrtov za bližnjo ter dolgoročnejšo prihodnost. Do leta 2030 namreč želimo zmanjšati naš ogljični odtis za 30 %, kar bomo dosegli s povečevanjem krožnosti in poslovanjem brez odpadkov. Naše ambicije in cilje bomo lahko dosegli tudi s pomočjo združitve naših moči z ekipo NZS. Nominacija, ki smo je deležni v teh dneh, je zunanje priznanje našim aktivnostim in potrditev, da delamo korake, ki nas vodijo k zastavljenim ciljem. Naše partnerstvo z NZS je dokaz, da z združenimi močmi zmoremo več in da lahko z našimi dejanji navdihujemo tudi druge, da si prizadevajo za boljši svet,« je o nogometnem, a tudi družbeno odgovornem vrednotenju blagovne znamke Pivovarna Union povedala direktorica marketinga v PLU, Daphne Stavropoulou.
Zmagovalca bodo razglasili na konferenci Edie Awards 2023, ki bo potekala 30. marca 2023 v Londonu.
Ožji izbor za nagrado Edie v kategoriji »Employee Engagement & Behaviour Change Initiative of the Year«:
Tekst: NZS/MaK, NC
Foto: Arhiv NZS